Του Γιώργου Κορτσιδάκη
ΟΦΗ-Κισσαμικός 1-1. Το αποτέλεσμα στα φιλικά, περνάει σε δεύτερη μοίρα. Ωστόσο, αν κρίνουμε απο την εικόνα των δυο ομάδων στο γήπεδο, είναι βέβαιο ότι ο ΟΦΗ ήταν καλύτερος απο το πρώτο μέχρι και το τελευταίο λεπτό, απο τον αντίπαλο του, που δεν είναι κάποια τυχαία ομάδα, καθώς πέρσι τερμάτισε 6η στην Football league, ενώ πριν απο μερικές μέρες κέρδισε τον Πλατανιά σε φιλικό παιχνίδι!
Ο ΟΦΗ ειχε οργάνωση στο παιχνίδι του, τον πρώτο λόγο, είχε καλή αμυντική λειτουργία και δεν κινδύνευσε, απλά του έλειψαν κάποιες καλές επινοήσεις που θα του έδιναν φαντασία στο παιχνίδι του και θα τον έκαναν πιο δυνατό στην αντίπαλη περιοχή, όπου η απουσία ενός υψηλού φορ, παραμένει «χτυπητή».
Πάντως το 1-1 δεν αντικατοπτρίζει την εικόνα των δυο ομάδων στον αγωνιστικό χώρο, καθώς ο ΟΦΗ «είχε» το παιχνίδι, ο διαιτητής δεν έδωσε μια καθαρή αποβολή σε βάρος του Κισσαμικού στο δεύτερο ημίχρονο (προφανώς ελέω φιλικού), ενώ το γκολ της Χανιώτικης ομάδας προέρχεται απο καθαρό οφσάιντ που δεν υποδεικνύεται απο επόπτη και διαιτητή, οι οποίοι ήταν σε...καλοκαιρινή διάθεση (προετοιμασίας).
Σε κάθε περίπτωση, ο ΟΦΗ έδειξε θετικά στοιχεία, αλλά και αδυναμίες (κάτι λογικό αυτήν την εποχή) σε αυτό το αξιόλογο τέστ απέναντι σε μια ομάδα της ίδιας κατηγορίας (Football league), με πρώτο μάθημα το γεγονός ότι ο ΟΦΗ πρέπει να «τελειώνει» τέτοια παιχνίδια που τα «έχει» στην έδρα του και να μην περιμένει να ...καεί απο κάποιο διαιτητικό ή προσωπικό λάθος και να χάσει βαθμους, εκεί που δεν πρέπει.
Ενα αρνητικό στο παιχνίδι του ΟΦΗ, ήταν η έλειψη φαντασίας στο παιχνίδι του. Παρ' ότι ο ΟΦΗ του Νιόπλια έχει σταθερά, καλή κυκλοφορία της μπάλας, σε αυτό το παιχνίδι, έλειψαν ενέργειες κυρίως απο το κέντρο ή απο τα πλάγια , που θα τον βάλουν με αξιώσεις στην αντίπαλη εστία.
Ακόμα και οι επελάσεις των ακραίων αμυντικών απο τα άκρα, ήταν περιορισμένες. Γενικά ο ΟΦΗ, ειδικά στα παιχνίδια της έδρας, θα πρέπει να ανεβάσει ταχύτητα και να παίξει πιο γρήγορα.
Στα θετικά του ΟΦΗ, ήταν σίγουρα η αμυντική του λειτουργία. Ο Νιόπλιας «χτίζει» μια δυνατή ομάδα στα μετώπισθεν και ο ΟΦΗ με την παρουσία του Οστοιτς στο κέντρο της άμυνας, απέκτησε ύψος, δύναμη και προσωπικότητα. Ο Βόσνιος κεντρικός αμυντικός, μαζί με Κώτσιο, Κομεσίδη, αλλά και τον Φαζό, συμπληρώνει μια δυνατή τετράδα κεντρικών αμυντικών,
Στο παιχνίδι με τον Κισσαμικό, αρκετά καλά στο ανασταλτικό κομμάτι πήγε και ο Βαλλιάνος (αριστερός μπακ), ωστόσο θα πρέπει να «ανεβαίνει» περισσότερο και να γίνει πιο απειλητικός επιθετικά.
Ο Ράντι στο πρώτο του παιχνίδι με τον ΟΦΗ και με 2-3 μόλις προπονήσεις στα πόδια του, έδειξε ότι ξέρει μπάλα. Χειροκοτήθηκε απο τους φιλάθλους για την όμορφη κάθετη μπαλιά στον Μιλοσάβλιεφ, στην φάση του γκολ του ΟΦΗ και έδειξε ότι εκτός απο ακραίος (δεξιά), μπορεί να παίξει και στον άξονα, καθώς έχει καλή τεχνική κατάρτιση.
Ο παίκτης που έκλεψε την παράσταση, όμως και σε αυτό το φιλικό (είχε πάει καλά και με τα Ζωνιανά) ήταν ο Μάριος Ογκμποε.
Ο Νιόπλιας τον χρησιμοποίησε ως φόρ και ο σωματώδης επιθετικός ανταποκρίθηκε πολύ καλά και σε αυτό το ρόλο (παίζει και στα πλάγια).
Εδωσε πολλές μάχες με τους αμυντικούς του Κισσαμικού, οι οποίοι τον «ένοιωσαν» για τα καλά, κέρδισε μια αποβολή που δεν του δόθηκε και είχε και μια πολύ καλή στιγμή για να σκοράρει, στο φινάλε του αγώνα.
Ο Ογκμποε απο παιχνίδι σε παιχνίδι δείχνει να είναι καλύτερος και σίγουρα θα αποτελέσει μια πολύ καλή επιθετική επιλογή, ειδικά στα εντός έδρας παιχνίδια, όταν ο ΟΦΗ θα πιέζει την αντίπαλη εστία και θα χρειάζεται ύψος και δύναμη μέσα στην αντίπαλη περιοχή.
Toυ Γιώργου Κορτσιδάκη
Στο Γεντί Κουλέ το Σάββατο, ΟΦΗ και Κισσαμικός (1-1) έδειξαν με την εμφάνιση τους, ότι θέλουν ακόμη δουλειά.
Το ίδιο συνέβη όμως και με τους διαιτητές που σφύριξαν το παιχνίδι!
Αυτην την εποχή, οι ομάδες είναι σε περίοδο προετοιμασίας, το ίδιο και οι διαιτητές.
Είναι και αυτοί ανέτοιμοι και χρειάζονται παιχνίδια για να φορμαριστούν και να ξεκινήσουν τις επίσημες υποχρεώσεις τους.
Ο διαιτητής Φουκάκης, ο οποίος μάλιστα πήρε πρόσφατα το «χρίσμα» για να σφυρίζει αγώνες Σούπερ Λίγκ και θα είναι ο μοναδικός εκπρόσωπος του Ηρακλείου, στην μεγάλη κατηγορία (μετά το «φάγωμα» του Μιχ. Κουκουλάκη), έδειξε με την εικόνα του στο φιλικό ΟΦΗ-Κισσαμικός, ότι δεν είναι στον ιδανικό βαθμό απο πλευράς ετοιμότητας.
Θα έλεγα δε, ότι θα χρειαστεί ακόμη πολύ δουλειά, για να ανταπεξέλθει στις απαιτήσεις της μεγάλης κατηγορίας. Εκεί όπου τα λάθη δεν επιτρέπονται.
Το Σάββατο στο Γεντί Κουλέ, ήταν μακριά απο τις φάσεις, δεν ενέπνευσε ποτέ εμπιστοσύνη με τα σφυρίγματα του, είχε κακή επαφή με τους βοηθούς, οι οποίοι επίσης υπέπεσαν σε σοβαρά λάθη.
Ο βοηθός Κουράκης (και αυτός Σούπερ Λίγκ), έχασε μια εύκολη φάση, στο γκολ του Κισσαμικού, όπου ο επιτιθέμενος και τελικά σκόρερ είναι πάνω απο ένα μέτρο (!) μπροστά απο τον τελευταίο αμυντικό, αλλά ο βοηθός δεν σήκωσε τη σημαία και το VIDEO του αγώνα τον εκθέτει.
Ενώ ο Φουκάκης, σε μια φάση που ο Ογκμποε βγαίνει τετ-α-τετ με τον αντίπαλο τερματοφύλακα, ανατρέπεται, είναι σε προφανή θέση για γκολ, δεν τον αποβάλλει.
Αν το έκανε, επειδή το παιχνίδι ήταν φιλικό, τότε υπάρχει δικαιολογία, απο τη στιγμή που καμία απο τις δυο ομάδες δεν ήθελε κάρτες.
Σε αυτήν την περίπτωση, ο διαιτητής βέβαια θα μπορούσε να ζητήσει την αντικατάσταση του παίκτη, όπως συνιθίζεται στα φιλικά, σε περίπτωση κόκκινης κάρτας που δεν δίνεται.
Το σημείο -όμως- που ο Φουκάκης, έδειξε να χάνει τον έλεγχο, ήταν όταν σφύριξε τη λήξη του φιλικού στο 85', επειδή φίλαθλοι του ΟΦΗ, είχαν ξεσηκωθεί με την υπόδειξη του οφσάιντ στο γκολ του Κισσαμικού και έκαναν «δύσκολο» το έργο του βοηθού Κουράκη.
Σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούμε τους φιλάθλους του ΟΦΗ, οι οποίοι «καβάλησαν» το κάγκελο της θύρας «8» και τα έλεγαν στον βοηθό.
Ομως και ο Φουκάκης, θα μπορούσε να «αντέξει» 5 ακόμη λεπτά φιλικου αγώνα και να ολοκληρώσει το παιχνίδι. Να έκανε κάποιες συστάσεις στην πλευρά του ΟΦΗ, να ζητούσε βοήθεια για να εκτονωθεί η ένταση και να μην συμπερλάβει και αυτήν την απόφαση στην γενικά κακή διαιτησία του στο παιχνίδι.
Με τη στάση του να φύγει απο το γήπεδο, έδειξε ότι μάλλον δεν είναι έτοιμος για παιχνίδια «πίεσης» τα οποία σφαλώς και θα του τύχουν σε επίπεδο Σούπερ Λίγκ.
Οσο για τους φιλάθλους του ΟΦΗ, θα πρέπει να αντιληφθούν ότι εκρηκτικές συμπεριφορές σε παιχνίδια της Football league, δεν επιτρέπονται.
Οι διαιτητές έχουν πλέον «εντολή» να αποχωρούν απο το γήπεδο, αν κρίνουν ότι το πράγμα ξεφεύγει.
Και αυτό μπορεί να το πληρώσει ακριβά ο ΟΦΗ.
Διαβάστε ακόμη: Με γκολ-οφσάιντ ισοφαρίστηκε ο ΟΦΗ.

Σε επέκταση της συνεργασίας με 4 παίκτες για περισσότερα χρόνια, απο ότι προέβλεπε η αρχική συμφωνία, προχώρησε ο ΟΦΗ.
Πρόκειται για τους Αντώνη Μπουρσέλη (22 ετών), Γιάννη Δερμιτζάκη (24 ετών), Γιάννη Κοιλιάρα (28 ετών) και Μανόλη Φαζό (21 ετών), οι οποίοι αν και αρχικά είχαν συμφωνήσει να υπογράψουν επαγγελματικό συμβόλαιο για ένα χρόνο, τελικά δέχθηκαν την πρόταση του ΟΦΗ, για συνεργασία 2-3 ετών.
Με την κίνηση αυτή ο ΟΦΗ, «δένει» ουσιαστικά τους παίκτες αυτούς, δείχνοντας τους εμπιστοσύνη, υπογράφοντας επαγγελματικό συμβόλαιο, μαζί τους.
Οπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΟΦΗ «τέσσερις ποδοσφαιριστές του ΟΦΗ, αποδέχθηκαν την πρόταση της κρητικής ομάδας, ώστε να επεκτείνουν απο τώρα την συμφωνία τους με τον ΟΦΗ, για περισσότερα χρόνια, απο ότι είχε αρχικά συμφωνηθεί μαζί τους. Πρόκειται για τους Αντώνη Μπουρσέλη, Γιάννη Δερμιτζάκη, Μανόλη Φαζό και Γιάννη Κοιλιάρα. Η αρχική συμφωνία με τους παίκτες ήταν για ένα χρόνο, όμως μετά απο συζητήσεις με τους ανθρώπους του ΟΦΗ, αποδέχθηκαν να παραμείνουν στην κρητική ομάδα, απο 2-3 χρόνια. Συγκεκριμένα, οι Αντώνης Μπουρσέλης (22 ετών), Γιάννης Δερμιτζάκης (24 ετών), Γιάννης Κοιλιάρας (28 ετών) συμφώνησαν να υπογράψουν επαγγελματικό συμβόλαιο για 3 χρόνια, ενώ ο Μανόλης Φαζός (21 ετών) για δυο χρόνια».
Eκ μέρους των μετόχων του ΟΦΗ, ο Γιάννης Τσακαλάκης, ο οποίος έκανε τις συζητήσεις με τους παίκτες και ολοκλήρωσε τη συμφωνία μαζί τους, ανέφερε ότι «θέλω να ευχαριστήσω τα παιδιά, γιατί πιστεύουν σε εμάς και την ομάδα μας, όπως πιστεύουμε και εμείς σε αυτούς».
Να σημειωθεί ότι οι παίκτες αυτοί , που είχαν συμφωνήσει αρχικά για ένα χρόνο, επρόκειτο τον Ιανουάριο να συζητήσουν ξανά με την διοίκηση του ΟΦΗ την επέκταση της συνεργασίας τους, αλλά τελικά η διοίκηση του ΟΦΗ αποφάσισε να ολοκληρώσει απο τώρα την κίνηση επέκτασης της συνεργασίας, καθώς πιστεύει σε αυτά τα παιδιά.
Στην φωτογραφία ο Αντώνης Μπουρσέλης, ένας απο τους παίκτες του ΟΦΗ, που συμφώνησαν για 3 χρόνια με την κρητική ομάδα.