
Του Γιώργου Κορτσδάκη
Οι παίκτες του ΟΦΗ έχουν ψυχή! Μπορεί για 30 λεπτά να έβλεπαν την πλάτη των αντιπάλων τους και να κυνηγούσαν το σκορ, αλλά τελικά εκείνοι είπαν την τελευταία λέξη στο συγκλονιστικό παιχνίδι που έγινε στο «παλατάκι» του ΒΑΚ το οποίο και κατάφεραν να κερδίσουν, με όπλο την σκληρή άμυνα του δευτέρου ημιχρόνου και πολύ...μαγκιά!
Ο ΟΦΗ κέρδισε με 80-73 τον αήττητο Εσπερο Λαμίας και πέτυχε την τρίτη του νίκη στο πρωτάθλημα της Γ' Εθνικής (δεύτερη συνεχόμενη), σε ένα ακόμη παιχνίδι με πάθος και γερά νεύρα, που κρίθηκε στο φινάλε!
Ο ΟΦΗ είχε σε μεγάλη μέρα τον Ανδρέα Ξενάκη, που είναι ο ηγέτης αυτής της ομάδας.
Ο έμπειρος φόργουορντ με 25 πόντους οδήγησε τον ΟΦΗ στην σπουδαία νίκη, σε ένα παιχνίδι όμως που ο Γιάννης Κόκκινος πήρε σημαντικές βοήθειες απο τους «ψηλούς» Μπούμπαρη και Μουλά (πολλά ριμπάουντ ο πρώτος, 16π ο δεύτερος), τον πάντα αξιόπιστο Αγαπιάδη (15 π.) αλλά και τον Καρλάφτη (9π) σε κάποια σημεία του παιχνιδιού.
Ο ΟΦΗ στο πρώτο ημίχρονο είχε μεγάλα προβλήματα στην άμυνα του, ενώ στην επίθεση η άμυνα ζώμης του αντιπάλου του δημιούργησε δυσκολίες.
Στο τρίτο και το τέταρτο δεκάλεπτο όλα ξεκίνησαν για τον ΟΦΗ απο την άμυνα.
Ενώ και στην επίθεση βρήκε τρίποντα με τους Ξανάκη, Αγαπιάδη, Καρλάφτη και γύρισε το παιχνίδι, το οποίο κει τελικά κέρδισε.
Ο ΟΦΗ μπήκε ...υπνωτισμένος στο παιχνίδι και ο Εσπερος προηγήθηκε με 14-3 στο 6'. Στο διάστημα αυτό ο ΟΦΗ είχε μόνο ένα εύστοχο σούτ! (τριποντο Ξενάκης).
Ο ΟΦΗ ξύπνησε και με ένα σερί 10-0, ξαναμπήκε στο παχνίδι 13-14 στο 8'. Οι φιλοξενούμενοι έκλεισαν το δεκάλεπτο προηγούμενοι με 17-23.
Ο ΟΦΗ με ένα 7-0 πέρασε για πρώτη φορά μπροστά (24-23) στο 12', αλλά ο Εσπερος με ηγέτη τον έμπειρο Σοφογιάννη βρήκε τις λύσεις στην επίθεση και έκλεισε το ημίχρονο προηγούμενος με 34-41.
Στο τρίτο δεκάλεπτο ξεκίνησε η αντεπίθεση του ΟΦΗ. Ενα σερί 10-5 έφερε το παιχνίδι στο καλάθι (44-46) στο 25' και 50-52 στο 28', αλλά ο Εσπερος άντεξε ξανά στην πίεση και έκλεισε το δεκάλεπτο προηγούμενος με 53-57.
Στην τελευταία περίοδο οι παίκτες του ΟΦΗ τα έδωσαν όλα. Με ένα σερί 9-2 και ηγέτη τον Ξενάκη, πέρασαν μπροστά με 62-59 στο 34' και με καλή άμυνα άφησαν τον αντίπαλο με ένα καλάθι σε 5, 5 λεπτά αγώνα, στην τελευταία περίοδο.
Στα τελευταία λεπτά είχαμε ένα μπαράζ τριπόντων απο πλευράς ΟΦΗ με τους Ξενάκη, Αγαπιάδη και Καρλάφτη να δίνουν αέρα νίκης στον ΟΦΗ (72-67) και τον πολύπειρο Σοφογιάννη να κρατάει στο παιχνίδι τους φιλοξενούμενους (72-70 στο 38').
Ενα αποφασιστικό καλάθι του Ξενάκη 74-72 (1.12 πριν το τέλος) και ένα του Μουλά (76-73 στα 44 δεύτερα πριν τη λήξη) χάρισαν ουσιαστικά τη νίκη στον ΟΦΗ, με τον Αγαπιάδη να βάζει υπογραφή σε αυτην με δυο βολές (78-73) στα 20 δεύτερα πριν τη λήξη, για να τελειώσει τελικά το παιχνίδι μέσα σε έξαλλους πανηγυρισμούς με το τελικο 80-73 υπέρ του ΟΦΗ.
Παρελθόν απο την τεχνική ηγεσία του Ηρακλείου αποτελεί ο Βασίλης Ράλλης, μετά τις 5 ήττες σε έξι αγώνες στο πρωτάθλημα της Α2 μπάσκετ. Η Επιτροπή μπάσκετ του συλλόγου θεώρησε σκόπιμο να προβεί στην κίνηση αυτή, για να αλλάξει το κλίμα στην ομάδα, όπως αναφέρει στην ανακοίνωση που εξέδωσε. Χρέη προπονητή, αναλαμβάνει ο μέχρι πρόσφατα βοηθός του στο Ηράκλειο, Γιάννης Βισκαδουράκης. Ο Βασίλης Ράλλης ήταν 6 χρόνια στον πάγκο του Ηρακλείου, είναι γέννημα-θρέμμα της ομάδας (παίκτης-προπονητής) και μαζί του στον πάγκο το Ηράκλειο, έγραψε τη νεότερη του ιστορία στην Β' Εθνική και την Α2.
Η ανακοίνωση του Ηρακλείου για το διαζύγιο με τον Βασίλη Ράλλη, αναφέρει:
''Μετά από πολύωρη συνεδρίαση στα γραφεία του Ομίλου, η Επιτροπή Μπάσκετ του ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΟΑΑ, σταθμίζοντας την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο Τμήμα και την ανάγκη για αλλαγή κλίματος, αποφάσισε τη λύση της συνεργασίας με τον κ. Βασίλη Ράλλη. Πρώτος προπονητής αναλαμβάνει ο μέχρι σήμερα βοηθός του κ. Ράλλη, κ. Γιάννης Βισκαδούρακης. Η Επιτροπή Μπασκετ ευχαρίστησε τον έμπειρο προπονητή για τη πολύ μεγάλη συμβολή του, από κάθε πόστο (αθλητής – βοηθός προπονητής –πρώτος προπονητής) στην ανάπτυξη του τμήματος μπάσκετ του Ομίλου.Η επιτροπή Μπάσκετ ευελπιστεί, ότι ο κ.Ράλλης θα παραμείνει κοντά στον Όμιλο και θεωρεί αρκετά πιθανή ενδεχόμενη συνεργασία στο μέλλον.''

Του Γιώργου Κορτσιδάκη
Ο Νίκος Νιόπλιας γενικά είναι ένας προπονητής που δεν ασχολείται με τους διαιτητές.
Ακόμα και στα σφοδρά λάθη των διαιτητών σε βάρος του ΟΦΗ στον αγώνα Κυπέλλου με τον Απόλλωνα στη Ριζούπολη, αλλά και με τον Κισσαμικό στα Χανιά, κράτησε ένα επίπεδο, με ήπιες αναφορές.
Το...μπάχαλο που έγινε όμως, με τους άπειρους διαιτητές, που όρισε η επιτροπή διαιτησίας της ΕΠΣΗ και λίγο έλειψε να τινάξουν στον αέρα το φιλικό αγώνα ΟΦΗ-Εργοτέλης, τον έκανε σε μια στιγμή να βγεί απο τα ...ρούχα του!
Η μπάλα έβγαινε άουτ και δεν υπήρχε υπόδειξη, φάουλ που δεν δινόταν απο τον διαιτητή, τρία μέτρα οφσάιντ ο παίκτης το ίδιο, σε κάποια στιγμή απειλήθηκε σύρραξη παικτών και άλλα πολλά, που έριξαν αρκετές φορές το επίπεδο του αγώνα, στο οποίο οι προπονητές ήθελαν να κάνουν τις δοκιμές τους και να βγάλουν τα συμπεράσματα τους.
Η φάση που εξόργισε περισσότερο το Νιόπλια, ήταν όμως στην φάση του τρίτου γκολ του Εργοτέλη, όπου ο Κατσικοκέρης, ήταν τρία μέτρα οφσάιντ και έστειλε τη μπάλα στα δίχτυα, κάνοντας το 2-3.
Ο Νιόπλιας, απευθύνθηκε στη νεαρή βοηθό διαιτητή: «Υπάρχει οφσάιντ. Γιατί δεν σηκώνεις την σημαία ρε κορίτσι μου;» της είπε.
Για να λάβει την ...απάντηση. «Είναι απο αντίπαλο!».
Ο Νιόπλιας, αλλά και οι παρευρισκόμενοι (αναπληρωματικοί του ΟΦΗ, δημοσιογράφοι και όχι μόνο), έβαλαν τα ...γέλια, καθώς η μπάλα έφτασε στον Κατσικοκέρη, όταν μετά το φάουλ που χτύπησε ο μέσος του Εργοτέλη Βογιατζής, η μπάλα κόντραρε στο τείχος και έφτασε στον εκτεθειμένο σκόρερ.
«Μας δεν είναι απο αντίπαλο. Στο τείχος χτύπησε η μπάλα. Δεν ξέρεις ούτε το οφσάιντ;» αναφώνησε ο Νιόπλιας, που έγινε έξαλλος, με την απάντηση της νεαρού βοηθού, η οποία τα είχε χαμένα λόγω της απειρίας της.
«Θα με κάνετε να πω πράγματα που δεν θέλω» αναφώνησε ο προπονητής του ΟΦΗ, που κάθισε στον πάγκο του και παρακολούθησε εξοργισμένος το υπόλοιπο του αγώνα.
Τα λάθη απο τους διαιτητές ήταν πολλά στο φιλικό, κάποια και για την πλευρά του Εργοτέλη στο πρώτο ημίχρονο, αλλά τα πιο σημαντικά, σε βάρος του ΟΦΗ.
Σε κάποια στιγμή το παιχνίδι πήγε να «ξεφύγει» καθώς μετά το 2-3 οι παίκτες του ΟΦΗ είχαν εκνευριστεί, κάτι που δε αποτελεί βέβαια άλλοθι για την τραγική εμφάνιση τους στο δεύτερο 45λεπτο, καθώς κακές διαιτησίες μπορεί να βρούν και σε κάποιο επίσημο παιχνίδι και πρέπει να ξέρουν πως θα αντιδρούν.
Γενικά, το φιλικό του ΟΦΗ με τον Εργοτέλη στο Βαρδινογιάννειο αθλητικό κέντρο, επισκιάστηκε απο μια διαιτησία...γειτονιάς, που έπαιξε το ρόλο της στην ροή του αγώνα, με γκολ οφσάιντ και πολλά λάθη και για τις δυο ομάδες στο παιχνίδι, το οποίο έχασε κάποια στιγμή το επίπεδο του και έμοιαζε με παιχνίδι...αλάνας.
Αυτό βέβαια δεν έχει να κάνει με τη νίκη -γοήτρου που πέτυχε ο Εργοτέλης, ο οποίος είδε το παιχνίδι σίγουρα πιο σοβαρά, απο τον αντίπαλο του.
Οσο για τον ΟΦΗ, οι αιχμηρές αναφορές του Νιόπλια μετά το παιχνίδι, για κάποιους παίκτες του, ήταν ένα σαφές μήνυμα προειδοποιήσεων και αλλαγών ενόψει του Ιανουαρίου, που δεν είνα και τόσο μακριά. Σε 1 1/2 μήνα...
Και έτσι όπως πάνε τα πράγματα με τις αναβολές, το πρωτάθλημα και μετά τον Ιανουάριο, θα είναι στο ξεκίνημα του, καθώς θα έχουμε διανύσει μόνο λίγες αγωνιστικές...
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:
Mεγάλο φάουλ της επτροπής διαιτησίας της ΕΠΣΗ ο ορισμός των διαιτητών στο φιλικό ΟΦΗ-Εργοτέλης
Αγγαρεία ο παίκτες του ΟΦΗ, σε φιλικό παρωδία με τον Εργοτέλη!
Εστειλε...μηνύματα σε παίκτες ο Νιόπλιας: «Μάθημα για μας»
Ουσταμπασίδης: «Οτι χειρότερο η διακοπή για ΟΦΗ και Εργοτέλη»