Του Γιώργου Κορτσιδάκη
Προπονητές, εναντίον...προπονητών στο Ηράκλειο!
'Η για να το βάλουμε σε μια καλύτερη βάση: Οι προπονητές των διπλωμάτων της ΕΠΟ, εναντίον των προπονητών που έχουν πτυχίο ΤΕΦΑΑ , αλλά και εναντίον εμπειρικών προπονητών.
Αφορμή για την προπονητική κόντρα που έχει ξεσπάσει στο ποδόσφαιρο του Ηρακλείου, η προκήρυξη της ΕΠΣΗ, η οποία αναφέρει ότι στα σωματεία της Α1 ΕΠΣΗ, θα πρέπει να δουλεύουν προπονητές που έχουν δίπλωμα απο UEFA B' και πάνω.
Ο Σύνδεσμος προπονητών του Ηρακλείου με ανακοίνωση του, έβγαλε στη...φόρα, πέντε ομάδες της Α1 ΕΠΣΗ, οι οποίες δεν τηρούν την προκήρυξη και έχουν στον πάγκο τους, προπονητές, που δεν έχουν το δίπλωμα που προβλέπεται!
Μάλιστα ανακοίνωσε και τα ονόματα των προπονητών, προκαλώντας αντδράσεις.
Μια απο αυτές είναι και εκίνη του προπονητή του ΠΑΟΚρουσώνα Δημήτρη Βολωνάκη, ο οποίος αναφέρει ότι η ανακοίνωση που εκδόθηκε απο τους συναδέλφους του προπονητές είναι «προσβλητική και άτοπη, καθώς υπονομεύει την προσωπικότητα μου αλλά κυρίως την προπονητική μου ιδιότητα».
Και αναφέρει ότι διαθέτει «δίπλωμα της UEFA, δίπλωμα της ειδικότητας από το ΤΕΦΑΑ Αθηνών καθώς και την άδεια εξάσκησης επαγγέλματος».
Στην περίπτωση αυτή μπορεί να υπάρχει κάποια «παρεξήγηση» και πρέπει να αποκατασταθεί, απο τη στιγμή που πήρε δημοσιότητα.
Σε κάθε περίπτωση,η κόντρα των προπονητών που βγαίνουν απο τις σχολές της ΕΠΟ, με τους «γυμναστές» ή τους εμπειρικούς προπονητές, δηλαδή εκείνους που δεν έχουν βγάλει καμία σχολή προπονητών, ούτε ΤΕΦΑΑ, αλλά είναι συνήθως παλιοί παίκτες, που απλά κάποια στιγμή γίνονται προπονητές στα τοπικά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου, είναι παλιά.
Η αλήθεια είναι ότι κανείς δεν «χωνεύει» κανένα. Οι μεν προπονητές της ΕΠΟ, θεωρούν τους γυμναστές «άμπαλους» γιατί η αλήθεια είναι ότι πολοί απο αυτούς δεν έχουν καν παίξει ποτέ ποδόσφαιρο, ενώ οι «γυμναστές» θεωρούν την αντίπαλη πλευρά, ότι στερείται τα βασικά της εκγύμνασης των ποδοσφαιριστών για την φυσική κατάσταση και κάποια στιγμή καλούν εκείνους για να κάνουν την σωστή δουλειά.
Οσο για τους «εμπειρικούς» οι περισσότεροι θεωρούν όλους τους παραπάνω, ότι απλά «δεν βλέπουν μπάλα» και ότι ένας προπονητής πρέπει να έχει «μάτι στον πάγκο», χωρίς να χρειάζεται τίποτε άλλο! «Μάθε μπαλίτσα αγόρι μου και έλα να σου σκίσω τα πτυχία» μια συνηθισμένη φράση!
Η αλήθεια είναι κάπου...στη μέση. Σε όλες τις κατηγορίες υπάρχουν καλοί και κακοί. Σχετικοί και άσχετοι. Με...μάτι στον πάγκο και χωρίς!
Οι ομάδες στα τοπικά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου-συνήθως-καταφεύγουν σε μια «φθηνή» λύση εμπειρικού προπονητή ή γυμναστή, καθώς το...κασέ τους είναι πιο χαμηλό, απο εκείνο των προπονητ που προέρχονται απο τις σχολές της ΕΠΟ.
Ενώ η ΕΠΣΗ, για να εξυπηρετήσει και την ανάγκη στελέχωσης των σχολών της ΕΠΟ, με προπονητές, προσπαθεί να επιβάλει μια τάξη όπως «προωθείται» και απο την Ευρωπαική Ομοσπονδία με καταρτισμένους προπονητές απο τις σχολές των Ομοσπονδιών.
Βέβαια υπάρχει και η λύση, οι ομάδες να κοροιδέψουν αν θέλουν την διοργανώτρια! Πώς;
Με το να δηλώνουν ότι έχουν προπονητή με δίπλωμα (να έχουν συμφωνήσει μαζί του για αυτό), ενώ στην πραγματικότητα, να κάνει άλλος τη ...δουλειά!
Το βλέπουμε να γίνεται πολύ συχνά στην Γ' Εθνική, ακόμα και στην επαγγελματική Β' Εθνική!
Πρόσφατο παράδειγμα στο Ηράκλειο , η Ελευσίνα, στο παιχνίδι με τον ΟΦΗ.
Προπονητής είναι ο Θανάσης Δημόπουλος (το ξέρουν όλοι), αλλά στο φύλλο αγώνα δηλώνεται προπονητής κάποιος Παντιώρας!
Οσο για το Δημόπουλο, είναι εκπρόσωπος της ομάδας!
Ενα απο τα πολλά παραδείγματα, που συμβαίνουν στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο, πόσο μάλλον στο τοπικό...
Διαβάστε παρακάτω την ανακοίνωση του συνδέσμου προπονητών στο Ηράκλειο, αλλά και την απάντηση του προπονητή Δημήτρη Βολωνάκη, σε ένα ενδιαφέρον θέμα για το τοπικό μας ποδόσφαιρο.
Όπως αναφέρει η ανακοίνωση του ΣΠΠΗ: “Ο Σύνδεσμος Προπονητών ποδοσφαίρου Νομού Ηρακλείου σύμφωνα με την προκήρυξη του πρωταθλήματος της ΕΠΣΗ της 21-7-2016 άρθρο 21 παράγραφο β΄, (Οι προπονητές των σωματείων της Α1 Ερασιτεχνικής κατηγορίας, θα πρημήτρέπει υποχρεωτικά να πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται στον Κανονισμό Προπονητών Ποδοσφαίρου της ΕΠΟ περιόδου 2016 να είναι κάτοχοι ταυτότητας – διπλώματος UEFA B (και άνω) ή ταυτότητα τριετίας της ΕΠΟ, να κατέχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος, να είναι μέλη του Συλλόγου Προπονητών Ποδοσφαίρου Ηρακλείου ή άλλου Συλλόγου και να κατέχουν Δελτίο Πιστοποίησης Προπονητή που εκδίδεται από την Ε.Π.Σ. Ηρακλείου, κατόπιν απόφασης της ΕΠΟ.) καταγγέλλει ότι , οι ομάδες:
ΑΛΜΥΡΟΣ με προπονητή τον κ. Κουντούρη Κώστα
ΖΑΡΟΣ με προπονητή τον κ Χαλκιαδάκη Φάνη
ΟΦΑ με προπονητή τον κ Κυριαζή Γιώργο
ΠΑΟΚ με προπονητή τον κ Βολονάκη Δημήτρη
ΦΑΙΣΤΟ με προπονητή τον κ Ορφανουδάκη Χρήστο
δεν είναι σύμφωνα με την προκήρυξη , όσο αφορά τους προπονητές.
Καλούμε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς ΕΠΣΗ – ΔΙΑΙΤΗΤΕΣ – ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΕΣ όπως τηρήσουν την προκήρυξη του πρωταθλήματος όπως έχει ανακοινωθεί από την ΕΠΣΗ”.
Όπως μάλιστα αναφέρει η προκήρυξη της ΕΠΣΗ για τους προπονητές της Α1 κατηγορίας: “α) Απαραίτητη προϋπόθεση, για την άσκηση επαγγέλματος προπονητή ποδοσφαίρου για μεν τους Έλληνες είναι η εγγραφή τους, ως μέλος σε Σύνδεσμο ή Σωματείο Προπονητών που είναι μέλος της Ομοσπονδίας Προπονητών Ποδοσφαίρου Ελλάδος (ΟΠΠΕ) και έχει τηρήσει τη διαδικασία που αναφέρεται στο άρθρο 13 παρ. 3 του καταστατικού της Ε.Π.Ο., για δε τους αλλοδαπούς η τήρηση των όρων του άρθρου 3 του κανονισμού προπονητών ΕΠΟ 2016.
β) Οι προπονητές των σωματείων της Α1 Ερασιτεχνικής κατηγορίας, θα πρέπει υποχρεωτικά να πληρούν τις προϋποθέσεις που ορίζονται στον Κανονισμό Προπονητών Ποδοσφαίρου της ΕΠΟ περιόδου 2016 να είναι κάτοχοι ταυτότητας – διπλώματος UEFA B (και άνω) ή ταυτότητα τριετίας της ΕΠΟ, να κατέχουν άδεια άσκησης επαγγέλματος, να είναι μέλη του Συλλόγου Προπονητών Ποδοσφαίρου Ηρακλείου ή άλλου Συλλόγου και να κατέχουν Δελτίο Πιστοποίησης Προπονητή που εκδίδεται από την Ε.Π.Σ. Ηρακλείου, κατόπιν απόφασης της ΕΠΟ.”
Η απάντηση του προπονητή Δημήτρη Βολωνάκη, το όνομα του οποίου συμπεριλαμβάνεται στα ονόματα των προπονητών που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Προπονητών ποδοσφαίρου Νομού Ηρακλείου, ότι δεν έχουν δίπλωμα:
Με μεγάλη μου έκπληξη σήμερα ενημερώθηκα από τον ηλεκτρονικό τύπο για την ανακοίνωση του Συνδέσμου Προπονητών του Ν.Ηρακλείου πως δεν πληρώ τις προϋποθέσεις προκειμένου να ασκώ την ιδιότητα του προπονητή.
Επειδή θεωρώ προσβλητική και άτοπη την συγκεκριμένη ανακοίνωση καθώς υπονομεύει την προσωπικότητα μου αλλά κυρίως την προπονητική μου ιδιότητα, περιμένω από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Προπονητών Ηρακλείου να ανακαλέσει. Καλώ επίσης τον αξιότιμο και συμπαθή κατ´ εμέ Πρόεδρο της ΕΠΣΗ κ. Τζωρτζογλου εις τον οποίον υπάγονται όλα τα ποδοσφαιρικά σωματεία με εγκύκλιο του να αποσαφηνίσει τις προϋποθέσεις προκειμένου να δουλέψει κάποιος σε μια απ´αυτές.
Σε διαφορετική περίπτωση είμαι υποχρεωμένος να προσφύγω στον αρμόδιο Αθλητικό Εισαγγελέα για παράβαση των νέων αθλητικών διατάξεων και της αθλητικής νομοθεσίας όσον αφορά τη θεσμοθέτηση των συνθηκών εργασίας στα σωματεία.
Υ.Γ. 1 Επειδή ζούμε σε περίεργες εποχές και θα πρέπει τελικά να αποδείξουμε πως δεν είμαστε ελέφαντες αλλά προπονητές ποδοσφαίρου, επισυνάπτω το δίπλωμα της UEFA, το δίπλωμα της ειδικότητας από το ΤΕΦΑΑ Αθηνών καθώς και την άδεια εξάσκησης επαγγέλματος μου.
Υ.Γ.2 Το σημαντικότερο που έχω διδαχθεί από την πολυετή μου παρουσία στο ποδόσφαιρο είναι η πειθαρχία και κυρίως στους νόμους του κράτους μας…
Με τιμή
Δημήτριος Βολονάκης
Προπονητής UEFA A’ και Απόφοιτος ΤΕΦΑΑ Αθηνών με ειδικότητα Ποδοσφαίρου.
Η ΠΑΕ Πλατανιάς Χανίων στο περιθώριο του αγώνα με τη Σπάρτη για το Κύπελλο (1-0) τίμησε τον Ηλία Αναστασάκο, τον παίκτη που πέτυχε το πρώτο γκολ για την ομάδα των Χανίων στην Super League, στη νίκη με 2-0 επί του Πανθρακικού την 2η αγωνιστική της περιόδου 2012-2013. Συνολικά στις 28 συμμετοχές που είχε με την φανέλα του Πλατανιά, ο Ηλίας Αναστασάκος, σημείωσε 7 τέρματα.
Ο επιθετικός της Σπάρτης μετά το τέλος του αγώνα, αφού ευχαρίστησε τους ανθρώπους της ομάδας των Χανίων για την τιμή που του έκαναν, συμπλήρωσε: “Πιστεύω ότι για μας μένει η καλή εμφάνιση. Είμαστε μια νέα ομάδα και σημασία δεν έχει τόσο το αποτέλεσμα, όσο η καλή εικόνα που είχαμε, απέναντι σε μια ομάδα της Super League. Για μας υπάρχει ο στόχος της ανόδου, αλλά όχι άμεσα και παιχνίδια σαν και αυτό μας βοηθούν στο να αποκτήσουμε εμπειρίες. Στον Πλατανιά είχα περάσει πολύ ωραία και έχω πολλούς φίλους με τους οποίους ακόμα έχουμε επικοινωνία. Τους ευχαριστώ για την έκπληξη που μου είχαν ετοιμάσει και εύχομαι στην ομάδα ό,τι καλύτερο σε πρωτάθλημα και Κύπελλο”.
Την πρώτη της νίκη στον θεσμό του Κυπέλλου πέτυχε η ομάδα του Πλατανιά, που επικράτησε με 1-0 της Σπάρτης για τη 2η αγωνιστική της διοργάνωσης, κάνοντας παράλληλα σημαντικό βήμα για την πρόκρισή της στην επόμενη φάση.
Το πρώτο ημίχρονο γρήγορα θα ξεχαστεί, καθώς είχε μόλις δύο καλές στιγμές, μία από κάθε ομάδα. Πρώτος απείλησε ο Πλατανιάς, όταν στο 26′ ο Γιορέντε έβγαλε τη σέντρα από αριστερά, ο Γουνδουλάκης έπιασε την κεφαλιά από πολύ καλή θέση, αλλά η μπάλα δεν του έκανε το χατήρι και έφυγε λίγο άουτ.
Η Σπάρτη απάντησε λίγα λεπτά πριν την ολοκλήρωση του ημιχρόνου, όταν στο 42′ ο Μπουντόπουλος έμεινε όρθιος στο μαρκάρισμα του Καρυπίδη, μπήκε στην περιοχή, αλλά από καλή θέση πλάσαρε άουτ.
Η εικόνα του αγώνα άλλαξε στο δεύτερο ημίχρονο, καθώς ο Πλατανιάς ήταν καλύτερος από την αντίπαλό του. Μόλις στο 49ο λεπτό ο Γιορέντε έστειλε με κεφαλιά την μπάλα άουτ, όμως δύο λεπτά αργότερα ο Ισπανός μπακ, έσπασε το τεχνητό οφ σάιντ, γύρισε πολύ όμορφα την μπάλα στον Γουνδουλάκη και αυτός από το ύψος του πέναλτι δεν δυσκολεύτηκε να ανοίξει το σκορ για την ομάδα του Πλατανιά.
Ο Πλατανιάς πίεσε για το δεύτερο γκολ και έχασε σημαντικές ευκαιρίες με τον Τσουράκη και τον Στανισάβλιεβιτς, ενώ η Σπάρτη έφτασε κοντά στην ισοφάριση στις καθυστερήσεις, όταν στην πρώτη της καλή στιγμή στο δεύτερο ημίχρονο, ο Ηλιόπουλος βρέθηκε απέναντι στον Κοκκαλά, αλλά σούταρε πάνω από το δοκάρι.
Η ταυτότητα του αγώνα
ΣΚΟΡΕΡ: 51′ Γουνδουλάκης
ΚΙΤΡΙΝΕΣ ΚΑΡΤΕΣ: 52′ Στανισάβλιεβιτς-86΄Αναστασόπουλος
ΔΙΑΙΤΗΤΗΣ: Μουρτζάκης (Ηρακλείου)
Πλατανιάς (Γ.Παράσχος): Κοκκάλας, Γιορέντε, Πριντέντα, Καρυπίδης, Αποστολόπουλος, Στανισάβλιεβιτς, Γουνδουλάκης, Μενδρινός (85′ Ηλιάδης), Τσουράκης (78′ Κάργας), Ντίνας (68′ Στάθης), Ντιλαβέρ
Σπάρτη (Σ. Αντωνίου): Κραβαρίτης, Σιώπης, Γκαλίτσιος, Γιαννίτσης, Καρτσαμπάς (57′ Ηλιόπουλος), Παπαχρήστος, Αναστασόπουλος, Μπανούσης, Οικονομόπουλος (84′ Κατσίκης), Μπουντόπουλος (59΄λ.τρ. Βελλίνης), Αναστασάκος.
ΔΗΛΩΣΕΙΣ
Μετά το τέλος της αναμέτρησης με την Σπάρτη, ο τεχνικός του Πλατανιά Γιώργος Παράσχος τόνισε:
“Πήραμε μια πολύ δύσκολη νίκη απέναντι σε μια ομάδα με καλά στοιχεία. Εμείς στο πρώτο ημίχρονο δεν ήμασταν καθόλου καλοί και ψαχνόμασταν για να βρεθούμε καθώς είχαμε πολλές αλλαγές. Στο δεύτερο ημίχρονο ήμασταν πολύ καλύτεροι από τον αντίπαλό μας, όμως και πάλι δεν καταφέραμε να “κλειδώσουμε” από νωρίς το ματς αν και είχαμε ευκαιρίες, όπως αυτή του Τσουράκη. Πρέπει να σοβαρευτούμε λίγο στην τελική προσπάθεια. Αν γινόταν σε εκείνο το σημείο το 2-0 θα είχαμε ένα διαφορετικό παιχνίδι στη συνέχεια. Αντίθετα δώσαμε το δικαίωμα στην Σπάρτη να ελπίζει και ευτυχώς δεν δεχτήκαμε την ισοφάριση στο τελευταίο λεπτό. Τώρα κοιτάμε τον αγώνα με τον Πανιώνιο, που για μας είναι κομβικός. Πρέπει να δώσουμε τα πάντα για να κερδίσουμε”.
Σε ερώτηση για το γεγονός ότι ο Πλατανιάς βρίσκει με δυσκολία το γκολ, ο κ.Παράσχος απάντησε: “Το έχουμε πει και μόνοι μας ότι υπάρχει πρόβλημα στο γκολ. Βλέπετε και εσείς ότι δεν υπάρχουν εύκολα ματς. Δεν είναι τυχαίο ότι αν κάνεις δύο συνεχόμενες νίκες πας για Ευρώπη, ενώ αντίθετα με δύο ήττες κινδυνεύεις. Το πρωτάθλημα είναι πολύ καλό και θα χαθούν και άλλοι βαθμοί και από τις μεγάλες ομάδες. Στα δύο τελευταία ματς με Ηρακλή και ΑΕΚ η ομάδα ήταν καλή. Το μόνο παράπονο που έχω για το τελευταίο παιχνίδι είναι ότι μετά το 1-0 το παρατήσαμε. Τώρα είμαστε αναγκασμένοι να λύσουμε το πρόβλημα εκ των έσω και τον Ιανουάριο, θα συζητήσουμε με τον πρόεδρο και αν πάρουμε κάποιον παίκτη, θα είναι ακόμα καλύτερα”.
Από την πλευρά του ο προπονητής της Σπάρτης, Σωτήρης Αντωνίου επεσήμανε:
“Το τελικό αποτέλεσμα μας αφήνει πίκρα, καθώς νομίζω ότι δικαιούμαστε κάτι περισσότερο από το παιχνίδι. Εύχομαι στον Πλατανιά, μια ομάδα που αποτελεί κόσμημα για το ελληνικό ποδόσφαιρο, καλή πορεία στο πρωτάθλημα και στο Κύπελλο”.
Τέλος ο σκόρερ του Πλατανιά, Φανούρης Γουνδουλάκης δήλωσε:
«Είχαμε να αντιμετωπίσουμε μία καλή ομάδα. Το αρνητικό ήταν ότι δεν τη γνωρίζαμε κιόλας, προσπαθήσαμε να συλλέξουμε κάποιες πληροφορίες. Στο πρώτο ημίχρονο δεν ήμασταν καθόλου καλοί, ίσως επηρέασε και ο άνεμος. Γιατί και στο δεύτερο που είχαμε εμείς τον άνεμο είχαμε πολύ περισσότερες ευκαιρίες για γκολ. Ήταν μία δύσκολη νίκη αλλά κερδίσαμε και προχωράμε για το πρωτάθλημα».
Για τη δυσκολία που αντιμετωπίζει στο γκολ ο Πλατανιάς: «Φαίνεται αυτό, αλλά προσπαθούμε όλα τα παιδιά. Δεν είναι δουλειά το γκολ ενός παίκτη, μην επικεντρωνόμαστε στον επιθετικό, όλοι πρέπει να βοηθάμε και οι μεσοεπιθετικοί και από πίσω. Είναι ένα πρόβλημα, οκ, αλλά μόνο μέσα από τη δουλειά, ενωμένοι, βοηθώντας ο ένας τον άλλο θα το λύσουμε αυτό και πιστεύω ότι θα το καταφέρουμε στα επόμενα παιχνίδια».
Για το αν βοηθήσει ψυχολογικά για τη συνέχεια η νίκη, που ήρθε μετά από πολύ καιρό σε επίσημο ματς για τον Πλατανιά: «Αυτό ζητάγαμε σήμερα, μία νίκη για να πάρουμε λίγο την ψυχολογία μας. Θεωρώ ότι ναι θα μας βοηθήσει για τη συνέχεια. Θέλαμε μία νίκη, γιατί όταν χάνεις συνέχεια πέφτει η ψυχολογία σου, αλλά δόξα τον Θεό όλα πήγανε καλά και προχωράμε».
Για το αν επηρεάσουν τον Πλατανιά οι αντίξοες καιρικές συνθήκες ενόψει Πανιωνίου: «Έτυχε σήμερα… Ποδοσφαιριστές είμαστε, έχουμε αγωνιστεί σε αντίξοα παιχνίδια και σήμερα κι η Σπάρτη έπαιζε σε δύσκολο γήπεδο. Έτσι είναι το παιχνίδι. Εντάξει απλώς σήμερα ήταν η πρώτη φορά, ίσως δεν είχαμε συνηθίσει, δεν το κοιτάμε αυτό, με οποιοδήποτε καιρό εμείς πρέπει να είμαστε απολύτως έτοιμοι, όσο δύσκολο πρόγραμμα κι αν υπάρχει. Εγώ δεν φοβάμαι, γιατί όταν είσαι εσύ καλά μπορείς να ανταπεξέλθεις στα δύσκολα παιχνίδια και πιστεύω ότι αυτό θα κάνουμε».
Δείτε στο παρακάτω VIDEO δηλώσεις απο την συνέντευξη τύπου